Všechno je jinak - letíme domů!
JoeMax & Lotrinkas
Dnešní datum: 28. 05. 2018  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks
Hlavní menu

21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Cestování

* Všechno je jinak - letíme domů!

Vydáno dne 21. 04. 2010 (2862 přečtení)

V úterý 20. dubna jsme se úplně normálně nasnídali, úplně normálně se vrátili na pokoj, debatovali o dnešních aktivitách a plánovali trasy metrem, když věci nabraly naprosto nečekaný spád.

Chtěli jsme vyrazit do Astorie na echt český oběd, na nějž bychom navázali českým filmem, jak už jsme psali posledně. Těsně před odchodem z hotelu jsem jen tak ledabyle projížděl booking letenek na Deltě, jestli se náhodou něco neuvolní dřív než ve čtvrtek, když tu se to stalo :) Na displeji najednou bliknul let přes Amsterdam, který ale vzápětí zmizel. Nevzdal jsem to a zatímco Lotrinka už čekala na zastávce před hotelem, naskočil další let - přes Detroit a Paříž. Pokládal jsem to za jakousi "chybu v Matrixu", protože se stává, že lety se objevují naprosto náhodně a prakticky během pár sekund už nejsou zase dostupné. Jen tak zkusmo jsem kliknul na tlačítko BOOK - a ono to naskočilo! Mr Josef Komarek a Mrs Daniela Komarkova na letu společností Delta Airlines a Air France domů do Prahy, do Podolí, do lékárny... A to všechno startuje za 3 hodiny! Bylo něco po jedné odpoledne a letový řád stanovil departure na 4:10 PM.

Seběhnul jsem dolů pro Lotrinku, která se pustila do nouzového balení, já jsem mezitím vyřizoval věci v hotelové recepci - bohužel jsme kvůli expresnímu zdrhání museli zaplatit pokoj i na následující noc, ale to mi srdce nijak nedrásalo. Paní z recepce nám zavolala taxíka - přijela naprosto drsná černá limuzína, kam si klidně mohli vzadu sednou na klín tři lidi a pořád by měli dost místa na nohy :) Trochu mě to zprvu zaskočilo, neboť jsme byli předem upozorněni na "černé" letištní přepravce, účtující si několikanásobek obvyklé taxy, a taky mi to připomnělo Djerbu, protože budík rychloměru zarytě mlčel a okýnka se stahovala dle momentální nálady. Cena ale byla slušná - 25 USD. Dali jsme taxikáři tři babky dýško a upalovali do útrob terminálu 3.

Tam nás ohromila vymoženost self-checkingu, tedy samoobslužného odbavení, kdy z automatu po přiložení pasu a vyťukání čísla rezervace vypadly každému dvě letenky: do Detroitu a do Paříže a ještě poukázka na letenku do Prahy. Do státu Michigan jsme cestovali menším tryskáčem DC9, kterému se z New Yorku moc nechtělo (jako by z nás cítil totéž :)). Trdlováním po runwayi jsme strávili dohromady tři hodiny, kvůli kontrole systému a nějakým bezpečnostním procedurám jsme se vrátili k terminálu a museli dotankovat spotřebované palivo. Opakovaný start se povedl bez zaškobrtnutí a my si vychutnávali pohled na vzdalující se zemi v západu slunce.

FOTOGALERIE Z DNEŠNÍHO DNE ZDE

V Detroitu jsme naštěstí měli i s tak ohromným zpožděním dost času na přestup, po prohlédnutí místních suvenýrů jsme se nalodili na obrovský letoun Airbus A340-400. V kabině bylo absolutně vydýcháno a vedro k padnutí, v jedné řadě bylo totiž 8 sedadel v rozestavení 2-4-2. Ze vzhledové dráhy jsme se odlepili na první pokus asi ve 21:40 místního času. Se zvyšující se nadmořskou výškou se naštěstí atmosféra ochlazovala a bylo docela příjemně. V opěradlech sedaček byly zabudovány malé televizky, ukazující buď aktuální polohu na mapě, čas a vzdálenost k cíli, výšku a rychlost, nebo seriály a filmy dle výběru. Dany zkoukla dvoje Přátele a já zase Simpsonovic rodinku, vše v angličtině. Aerolinky k večeři naservírovaly špičkové kuře a napodobeninou bramborové kaše s listovým španátem a hráškem, jako zákusek jsem zdlábnul ještě kuskus s lososem a koláč zbyl na ráno. Pak jsem na televizi naladil mapu letu a za zvuku poklidného soundtracku jsem podřimoval, přičemž jsme využili dodané klapky na oči a špunty do uší, aby nás tolik nerušily pracující motory.

Kvůli prachu ze sopečného vulkánu se naše trasa do Paříže prodloužila oklikou přes španělské pobřeží, takže na letiště Charles De Gaule jsme dorazili o hodinu později, jmenovitě ve 12:20 a návazný let do Prahy měl startovat už ve 12:55. Asi bychom ho i stihli, kdyby nebyl zrušen :( Poté, co jsme vystáli půldruhé hodiny frontu na přepážce Air France jsme dostali nové poukazy na letenky s tím, že bohužel jediný další let do Prahy (další tři bez náhrady zrušily naše milé ČSA) už je plný a už teď je ve frontě asi 30 lidí, kteří čekají, zda se nějaké místo neuvolní. Zároveň jsme byli instruováni, abychom si vyzvedli bagáž ze zrušeného letu a nechali ji znovu odbavit. Vystáli jsme si další hodinovou frontu, abychom zjistili, že náš kufr i s mývalem zůstal trčet v Detroitu! Do Prahy by měl přiletět následující den cca v půl deváté přes Amsterdam a pak si ho podle kódu na našem ústřižku můžeme vyzvednout.

To nám na náladě taky nepřidalo, navíc jsme byli nevyspalí, hladoví a žízniví. Ve směnárně na letišti jsme proměnili poslední dolary na eura, čímž jsme dvě ze tří jmenovaných potřeb alespoň trochu zahnali. Uondaní jsme čekali u odbavovacích přepážek, jak to dopadne s našimi vyhlídkami na let do Prahy. Dopadlo to špatně, i když v nás pracovnice Air France do poslední chvíle živila naději na dvě křesílka, bohužel se to nakonec nepovedlo. Zato nám moudře poradila, že můžeme noc strávit kdesi v hale velkého stadionu. Fakt jsem nepochopil, co tím myslela, ale naprosto spolehlivě mě to dožralo. Při čekání jsem zaslechl, jak se jiní čeští zapadlí vlastenci baví o večerním letu Smart Wings, a rozhodl jsem se proměnit tuto ideu ve dvě letenky :) V internetovém kiosku s vražedným časovým limitem 5 minut jsme s Danýskem zabookovali a zaplatili dvě místa v letu QS1037 a odebrali se úžasným automatizovaným vláčkem bez kočího do terminálu 3, odbavili se, nastoupili do letadla, ve 21:20 se odlepili od země a už v půl jedenácté přistáli v Praze! Na letišti nás vyzvedla babička, v jejímž domku jsme přenocovali.

A to je v podstatě konec naší dobrodružné cesty :) Teď už máme v itineráři poslední bod, vyzvednout na Ruzyni zatoulaný kufr a odebrat se domů...

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: JoeMax

Novinky
18.04.2010: Blbá sopka!
Kvůli zrušeným letům si musíme pobyt v NY prodloužit o týden, první volný spoj do EU je 25.4. :(

14.04.2010: Jsme v New Yorku!
Zdárně jsme přistáli, ubytovali se a teď vyrážíme na sváču a do města. Večer (je tu teprv 15:54) napíšeme víc!

11.05.2009: resisTrance vol.6:
Nový DJ set v žánru trance/ progressive ke stažení v sekci Download! Šesté pokračování série resisTrance je tentokrát tvrdší a dupavější, tak přeji příjemný poslech :)

11.01.2009: AC Žíznivci
vybojovali v zimním Exit Fortuna Cupu fantastické třetí místo! :o)

01.01.2009: Omlouváme se
předem za možný krátkodobý výpadek kolem 2.-5. ledna kvůli údržbě serveru.

01.01.2009: Joe & Lotrinka
přejí všem návštěvníkům hodně štěstí do roku 2009 :o)

16.11.2008: Ze sportu:
Milovičtí fotbalisté mají po několika dvouciferných vítězstvích po půlce sezóny jasně nakročeno do I.A třídy, s náskokem 12 bodů jasně vedou tabulku. Benátečtí hokejisté se zuby nehty drží v 1. lize, jsou mezi 16 týmy na 14. místě. Uvidíme, jak se povede novému kouči...

28.07.2008: Nejezděte
se koupat na Sadskou. My si pak nemáme kam lehnout :-D

05.07.2008: Jedeme na
dovču, takže o nás nějaký čas neuslyšíte, ale zato pak přineseme novou fotogalerii z hor a doženeme článkový deficit :o) J&L

23.06.2008: Plný počet
získaly Milovice z posledních dvou ligových zápasů, na jejich setrvání v okresním přeboru už to ale nic nezměnilo. Na hřišti jsem s foťákem chyběl, zmohl mě Francinův ležák :-D

Google

Naše megastránky běží na systému phpRS.